Novinky

ArtroCentrum 844 111 315
Napište nám info@artrocentrum.cz

VÝHODNÉ BALÍČKY SE SLEVOU

Koupit

Nadváha neboli každý kilogram navíc, který s  sebou neseme, je pro pohybový aparát velkou zátěží. Kolenní a  kyčelní klouby postižené artrózou a  zatížené nadměrnou hmotností bývají velmi náchylné k poškození a často bolí. Naslouchejte vašemu tělu a začněte se více věnovat svému zdraví. Na  nic nečekejte a  odlehčete svým kloubům.

Zátěž kolenních kloubů při chůzi se rovná při došlápnutí 3 – 6 násobku celkové tělesné hmotnosti. Proto např. nadváha 10 kg vede ke zvýšené zátěži na chrupavku kolenního kloubu o 30 – 60 kg při každém došlápnutí (1).

Čím vylepšit jídelníček a jakým pohybovým aktivitám se věnovat najdete v následujících doporučeních. Nebojte se poradit se o správném stravování při nadváze či obtížích pohybového aparátu s nutriční terapeutkou.

Výživa a doplňky stravy

Pravidelně zařazujte do  jídelníčku nenasycené mastné kyseliny omega-3 a  6. Konzumujte mořské ryby (losos, tuňák, makrela), řasy, ořechy a zdravé oleje (olivový, konopný, slunečnicový, lněný). Dbejte o dostatečný příjem vitaminu C, který je nezbytný pro obranyschopnost organismu a tvorbu kolagenu pro správnou funkci chrupavek, kloubů, vazů a šlach. Jezte pravidelně ovoce (pomeranče, grapefruity, černý rybíz, ananas, kiwi) a zeleninu (zelí, brokolici, chřest, papriky, červenou řepu, rajčata) s vyšším obsahem vitaminu C.

Pohybové aktivity a relaxace

Neuspěchejte dobu, kdy chcete začít s pohybovými aktivitami, změny si nastavte pozvolna a udržujte rozsah pohybu několikrát týdně v rozumných mezích. Mezi vhodné sportovní aktivity patří např. přirozená chůze nebo chůze se speciálními holemi (Nordic walking), jízda na kole a rotopedu, plavání, aqua aerobic. Myslete na správné držení těla, teple se oblékejte, zvolte vhodnou a kvalitní obuv. Dopřejte si dostatek relaxace a dle zdravotního stavu několikrát do týdne saunování, koupel ve vířivé vaně, horkou páru nebo odborné masáže.

(1) Felson DT: Weight and osteoarthritis, J. Rheumatol. 1995;w 43:7-9

Čím vylepšit jídelníček a jakým aktivitám se věnovat při nadváze?
5 (100%) (hlasů: 1)

Bulletin

Bulletin ke stažení ZDARMA Pravidelně pro Vás vydáváme populární bulletin

Všechna vydání zde